Wizyta uczniów z ZSP im. M. Kopernika w Hutkach w Portugalii w ramach projektu Unii Europejskiej Erasmus+ pt. "Taste of life"

3 11 2021 #Urząd

W dniach 4-8 października uczniowie z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Mikołaja Kopernika w Hutkach przebywali w Portugalii w ramach projektu Unii Europejskiej Erasmus+ „Taste of Life”, który jest realizowany w naszej szkole od września 2019r.  Główne cele naszego projektu to promowanie wśród uczniów aktywnego i zdrowego trybu życia oraz rozwój kompetencji kluczowych.
Cieszymy się, że po przerwie spowodowanej pandemią covid-19 znowu mogliśmy się spotkać z naszymi partnerami i w pełni realizować nasz projekt. W wymianie wzięło udział 6 uczennic z klas 7 i 8 wraz z dwiema nauczycielkami – panią Magdaleną Kotowską i panią Joanną Dróżdż.
Poniedziałek 4.10 był dla nas czasem podróży do tego dalekiego i wyjątkowego kraju, jakim jest Portugalia. A już wieczorem mogliśmy się spotkać z uczniami i nauczycielami z wszystkich szkół partnerskich i miło spędzić czas podczas wspólnej kolacji.
We wtorek 5.10 zwiedziliśmy miejscowość Aveiro, zobaczyliśmy największą w Portugalii latarnię morską na plaży Barra Beach, płynęliśmy kolorową tradycyjną łodzią Moliceiro po kanałach Aveiro wypełnionych wodą z Atlantyku i oglądaliśmy wyjątkowe widoki jednego z najbardziej malowniczych miasteczek Portugalii. Po południu zwiedziliśmy Muzeum butów i Muzeum kapeluszy, z których słynie Sao Joao da Madeira, miasteczko w którym mieści się szkoła naszego portugalskiego partnera. A wieczorem podczas wspólnej kolacji mogliśmy spróbować tradycyjnych portugalskich dań.
Większość kolejnego dnia wizyty spędziliśmy w szkole naszego portugalskiego partnera w Sao Joao da Madeira. Ten dzień spędziliśmy aktywnie, ponieważ braliśmy udział w zajęciach sportowych i warsztatach jogi. Następnie zwiedziliśmy szkołę i dowiedzieliśmy się nieco o tym, jak uczą się dzieci w Portugalii.
Potem przyszedł czas na pokaz prezentacji dotyczących tradycji kulinarnych przygotowanych przez uczniów z poszczególnych szkół partnerskich. Nasze dziewczęta zaprezentowały się naprawdę dobrze!
Po południu zwiedziliśmy Centrum Sztuki - Centro de Arte Oliva, gdzie podziwialiśmy dzieła sztuki nowoczesnej, a następnie wzięliśmy udział w kreatywnych warsztatach, podczas których projektowaliśmy muzeum przyszłości. Dzień zakończył się wspólną kolacją z muzycznym akcentem.
Ostatni dzień wizyty w Portugalii spędziliśmy w Porto, które jest drugim co do wielkości miastem w Portugalii. Zwiedziliśmy najważniejsze miejsce w Porto - historyczne centrum. Spacerowaliśmy po Starym Mieście, gdzie podziwialiśmy piękne place, urokliwe uliczki, wspaniałe kościoły i inne zabytkowe budowle. Wielką atrakcją był dla nas rejs statkiem po rzece Duero, podczas którego mogliśmy się zrelaksować ciesząc oczy pięknymi widokami w promieniach słońca.
Te kilka dni spędzonych w Portugalii były dla nas intensywnym czasem wspólnych zajęć, warsztatów, wycieczek. Wróciłyśmy do Polski bogatsze o nowe doświadczenia, pełne wrażeń i niezapomnianych wspomnień.